Sovplatser

Sovplatser i Växjö

Teleborgs centum skola

Sovsalen är belägen i Teleborg centrum skola (se karta för placering) och är öppen från 17.30 på fredagen och stänger 11.00 på söndagen. Alla deltagare som har bokat en plats kommer att checkas in vid sovsalen, mellan 17.30 och 19.00 på fredag så har vi fler funktionärer som kan hjälpa till med detta. Det går såklart att checka in under hela helgen men tänk på att det kan vara begränsat med funktionärer på plats. Det kommer alltid vara minst två funktionärer som vakar över salen, har ni några frågor eller funderingar vänder ni er till dem i första hand detta gäller även under natten.

Ordningsregler och saker att tänka på:

• Rökning och bruk av berusningsmedel förbjudet
  • Ta hand om lokalen på bästa sätt
  • Håll rent och snyggt
  • Tyst från kl. 22
  • Det finns begränsat antal toaletter och eluttag som alla ska dela på
  • Saker lämnas i sovsalen på egen risk
  • Kolla gärna upp nödutgångar samt utrymningsplan när ni anländer. Vid krissituation hjälper våra funktionärer till.

För er som valt att utnyttja vårt sovsalerbjudande kommer här en kort lista på vad som kan vara rimligt att ta med:

• Liggunderlag(då golvet var oväntat hårt att ligga på) + Sovsäck
  • Nödvändiga toalettartiklar(vi står för toapapper)
  • Handdukar
  • Badmössa
  • Badrock

Då det är en grundskola som vi har fått nyttja för detta ädla ändamål så har skolan policys om alkohol och tobaksfria lokaler. Vilket innebär följande: ska det förtäras rusdryck får detta göras annorstädes.

Duscharna till sovsalen ligger i Teleborgshallen (se karta för placering) dessa håller vi öppet under tiderna:

fredag: 18.00-21.00

lördag: 07.00-10.00

15.00-19.00

söndag: 07.00-09.00

Observera att det finns ett begränsat antal med duschar så kom i god tid innan duschen stänger.

Sovsal: 0739 68 07 16 (detta nummer är endast aktivt under helgen)

Best western Royal corner

Vi har reserverat 50 hotellrum på hotellet Royal corner http://www.royalcorner.se (hotellet ligger på gångavstånd till bankettlokalen). Reservationen gäller blandade enkel- och dubbelrum och gäller till 24 mars 2016, det är först till kvarn.

Enkelrum: 550kr/natt

Dubbelrum: 800kr/natt

I priset ingår frukostbuffé, wi-fi samt tillgång till vår relaxavdelning med pool, bubbelpool, bastu och gym.

Bokning och betalning görs av var och en. Bokning kan göras på 0470 70 10 00 eller info@royalcorner.se och vid bokning ska kod ”PS16 Student” uppges.

Övriga sovplatser i Växjö

Elianitas Bed and Breakfast